Logo

It is currently 24 Nov 2017, 13:01

Post new topic Reply to topic  [ 443 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Author Message
  Re: 10 Second Reviews - Deel 2
25 Oct 2011, 14:40 

Camera Obscura wrote:
Hoogtepunt(en): The Bengali Detective en Scabbard Samurai.
Dieptepunt: De laatste Ferrara. Verschrikkelijk gewoon..

The Bengali Detective speelt morgen woensdagavond 26 oktober om 23:40 op Nederland 2 in de serie VPRO Import.

Offline Profile  

25 Oct 2011, 23:36 

Bij VPRO-import hebben ze de laatste tijd interessante keuzes. Kijken dus! Echt de moeite.

Offline Profile  

06 Nov 2011, 15:40 

jim2873 wrote:
tolpol wrote:
We Jam Econo: The Story of the Minutemen (2005) *****

We learned punk rock in Hollywood, drove up from Pedro.
We were fucking corndogs, we'd go drink and pogo.

Volop kippevel bij het tragische verhaal van D.Boon verteld via archiefbeelden, live-fragmenten, recente interviews met medemuzikanten en rondtourend door San Pedro en Mike Watt's herinneringen in Watt's van.

Eindelijk ook eens gekeken, inderdaad een prachtige docu. Must-see.

5 nov speelt Mike in Amsterdam, effe kijken denk ik.

Mike Watt (& The Missingmen) gisteren live gezien in Amsterdam en werd aardig omver geblazen. Vlak voordat ze begonnen kreeg ik ineens onverwacht een omhelzing van iemand. Dacht dat het een of andere dronkaard was maar toen ik nog eens goed keek bleek het Mike Watt te zijn. Misschien lijk ik heel erg op een goede vriend van hem, of misschien rolde hij net uit de coffeeshop aan de overkant en was het simpelweg de uitwerking van nederwiet. Hij leek het hele concert namelijk wel onder invloed van iets. Wat het ook was, het kwam het concert alleen maar ten goede. Had hem al eens aan het werk gezien toen hij met The Stooges tourde maar met zijn eigen en Minutemen werk is het toch even andere koek. Bijzonder concert. Ben er de volgende keer 100% zeker weer bij.

Offline Profile  

06 Nov 2011, 15:44 

Haha - te gek. Kameraad van me is in Antwerpen gaan kijken en kwam al net zo enthousiast terug. Kreeg trouwens te horen dat Watt's gage slechts een luttele 200 euro bedroeg - what the ? Ik ga sparen zodat hij tijdens de volgende tour een avondje in m'n living speelt.

Offline Profile  

06 Nov 2011, 15:58 

200 euro? Dat zou echt te gek voor woorden zijn. De opkomst in Amsterdam was verre van bijzonder, zo'n 150 man waarvan slechts de helft echt voor de muziek kwam. Als hij bij jou in de living komt spelen lap ik de helft van de gage.

Offline Profile  

06 Dec 2011, 14:28 

Cowboys & Aliens (2011) 5/10

Wat jammer. Ik had al wat opgevangen van de slechte kritieken waarop hij onthaald werd, maar was toch nieuwsgierig en de eerste drie kwartier of zo zat ik volop te genieten van het spektakel, alvast overtuigd van het ongelijk van al die besprekingen. Neen - dit was te gek - een geheimzinnige loner, aliens in het wilde westen, laserduels temidden de tumbleweeds, ik kon m'n lol niet op.

Maar dan struikelt de hele bedoening over karakterontwikkelingen die enkel in het hoofd van een scriptschrijver ergens op kunnen slaan, over ergerlijk clichematige dialogen, over geforceerde romantiek, het is om bij te huilen hoe ze zo'n veelbelovende film om zeep hielpen. Moesten ze het gehouden hebben op aliens die anderhalf uur lang cowboys van hun paard meppen kreeg hij 10/10 van me, nu een jammerlijke vijfje.

Offline Profile  

07 Dec 2011, 11:33 

The Sandlot (1993)

Verrassend leuke film over een aantal nerdy kids in de jaren 60 die regelmatig baseball spelen op een 'sandlot' en zich ook bezig houden met een reusachtige hond bij de buren. Mag gerust in het rijtje The Goonies, Stand By Me...

8,5/10

Offline Profile  

09 Dec 2011, 12:36 

Warrior (2011)

Redelijk voorspelbaar cage-fight aktie-drama maar heb me er toch 2 uur en 20 minuten goed mee kunnen vermaken. Tom Hardy is een heel aardige Stallone on steroids en Joel Edgerton en Nick Nolte kunnen ook wel acteren. Geen grote film maar kon het wel veel beter behappen dan The Fighter (2010).

7,5/10

Offline Profile  

22 Dec 2011, 18:09 

Straw Dogs (2011)

Als remake nogal belabberd, dat is ook niet echt een verrassing, maar saai is de film gelukkig niet. Vooral vanwege de aardige cast met o.a. James Woods, Alexander Skarsgard en James Marsden blijft het allemaal best kijkbaar. In tegenstelling tot het origineel van Peckinpah kan je hier wel beter je verstand op nul zetten.

6/10

Offline Profile  

30 Dec 2011, 17:05 

A Lonely Place to Die (2011)

Een groep bergbeklimmers komt in de problemen als ze stuiten op een aantal gangsters in de Schotse highlands. Begint heel aardig maar halverwege lijkt de inspiratie op en krijgen we een nogal oninteressant pief-paf-achtervolg-verhaaltje.

5/10

The Guard (2011)

Brendan Gleeson als onconventionele politie agent op het Ierse platteland. Voelt wel wat geforceerd allemaal maar moest toch wel regelmatig lachen om de droge humor.

7/10

Rango (2011)

Uitstekend mee vermaakt.

8,5/10

Offline Profile  

09 Jan 2012, 11:50 

Real Steel (2011)

Hugh Jackman en boxende robots. Had eigenlijk een vervelende film verwacht maar dat viel best nog mee. Zat aan het eind van de film zowaar mee te leven met een robot. Als je het sentimentele gedoe zoveel mogelijk negeert is het best een aardige film als je zin hebt in wat cheesy entertainment.

7/10

Offline Profile  

04 Mar 2012, 16:04 

Gregory's Girl (1981)

Erg leuke coming-of-age komedie over Schotse tieners, voetbal, school, eerste liefdes... Bill Forsyth's Local Hero was duidelijk geen toevalstreffer, wil nu de rest van zijn films ook wel eens zien.

8,5/10

Offline Profile  

22 Mar 2012, 11:00 

We Bought a Zoo (2011)

Goeie gozer die Cameron Crowe maar dit vond ik niet veel. Erg zoetsappig en voorspelbaar. Leuke soundtrack, dat dan weer wel.

5/10

Offline Profile  

21 May 2012, 14:15 

Age of Medici (Rossellini)

Rosselini gidst ons in drie afleveringen doorheen het Florence van de renaissance, met de focus op bankier Cosimi de Medici en homo universalis Leon Battista Alberti. Geeft op het eerste zicht misschien de indruk van veredelde schooltelvisie maar ik moet zeggen dat ik de volledige lengte geboeid heb zitten kijken. Rosselini weet goed de historische sfeer op te roepen, al lijkt iedereen wel statig te moeten wandelen. Vond vooral het laatste deel dat rond Alberti draait en waarin hij de revoluties in architectuur, kunst en wetenschap uit de doeken doet de moeite.

Offline Profile  

31 May 2012, 21:00 

The Rum Diary (2011) 7/10
wel prima mee vermaakt maar niet echt memorabel

The Limits of Control (2009) 9/10
zwaar ondergewaardeerde Jarmusch

The Revenant (2009) 8/10
verrassend leuke zombie vigilante komedie

Tideland (2005) 6/10
Gilliam is altijd fascinerend maar echt boeiend vond ik het niet

Offline Profile  

03 Jun 2012, 17:00 

Een 10 second review voor een 6 en half uur durende serial, het moet niet gekker worden.
Les Vampires (1916) 8,5/10
Een voor die tijd zeer spannende serial over journalist Guerande die samen met een vriend (Mazamette) achter een bende aanzit in Parijs. Les Vampires heeft niets te maken met vampiers, het is gewoon de naam van die bende. Het is op sommige momenten echt James Bond avant la lettre, compleet met ingenieuze snufjes, complotten en femmes fatales (Musidora als Irma Vep). De serieuze stukken worden afgewisseld met slapstickhumor door sidekick Mazamette (grappig genoeg gespeeld Marcel Levesque, een naam die maar 1 letter afwijkt van die van mijn vader, maar dat geheel terzijde). Soms vliegt de film een beetje de bocht uit op het narratieve vlak, soms is het moeilijk te begrijpen en sommige verhaallijnen worden open gelaten. Dit doet weinig af aan het feit dat het - zeker voor zijn tijd - een briljante serial is.

Offline Profile  

06 Jun 2012, 19:52 

Prometheus
Visueel & technisch fantastisch maar het scenario is echt wel een kleine ramp. Dan bedoel ik nog niet zozeer het verhaal op zich maar de structuur van het script die veel te nadrukkelijk is opgebouwd om de plot van het ene setpiece naar het andere te brengen met soms heel rare/domme handelingen van de personage's. De dialogen zijn met momenten ook heel erg slecht en onderschatten het publiek (echt een cholera in Hollywood). Daarboven investeer je nauwelijks in de personage's door de slechte karakter opbouw. Wat ook zowat nauwelijks aanwezig is voor een Sci-Fi Thriller: Suspense...

Ik ben er ook van overtuigd dat men veel beter alle links met Alien had achterwege gelaten en een volledig standalone sci-fi scenario had gemaakt. Nu zitten er talloos gerecycleerde ideeën uit Alien in verwerkt die eigenlijk nooit echt betere vondsten zijn dan wat men meer dan 30 jaar geleden uit de hoed toverde. Het feit dan met er ook bewust weer een franchise wil van maken vond ik ook maar flauw. Ik begrijp/vermoed ook wel dat Ridley deze film ook maar mocht maken van de Fox bonzen indien er gelinkt werd met Alien. Men heeft Ridley een gigantisch budget gegeven en alles wat hij maar wilde maar niet de mogelijkheid om echt iets unieks te maken wat Alien en Blade Runner zo'n meesterwerken maakt.

Was het niet Ridley die een tijd geleden nog zei dat hij geen Sci-Fi meer maakt omdat hij geen goeie scripts krijgt, wel ik vraag mij af wat hij hieraan zo fantastisch vond.

Verder ben ik het eens met Stockman dat ze de mystiek rond de Space Jockey en Xenomorph beter hadden intact gelaten.

Had Prometheus heel graag fantastisch gevonden maar hij blijft jammer genoeg niet kleven en het enige gevoel dat ik overhield is dat ik zin heb om naar het onverwoestbare 'Alien' te kijken.

Offline Profile  

10 Jun 2012, 15:57 

21 Jump Street (2012)

Leuker dan ik had verwacht. Soms wat flauw maar hier en daar ook wel goed raak. Neemt zichzelf gelukkig nooit al te serieus. Channing Tatum laat voor het eerst sinds A Guide to Recognizing Your Saints weer eens zien dat hij wel degelijk talent heeft.

7/10

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 443 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18