Logo

It is currently 21 Nov 2017, 04:49

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
  Bollyhorror
16 Jun 2006, 19:33 

Mondo Macabro heeft twee featurettes online gezet op youtube over de Ramsay Brothers als appetizer voor hun aankomende release van Bandh Darwaza: The Bollywood Horror Collection - volume 1 (voorziene releasedatum is september)

Deel 1

Deel 2

Offline Profile  

30 Aug 2006, 16:51 

Image

A double disc set of two classics of Indian Horror movies:

Band Darwaza is the Indian version of Dracula. A childless woman visits the lair of an evil magician in order that she may conceive. When she gives birth top a baby girl the magician demands that she hand her over. She refuses and has the magician killed. Years later he is revived as a fully fledged member of the undead. He comes looking for the now teenage girl intending to make her his slave!

Purana Mandir tells of the ancient curse visited on an Indian king 200 years ago - all female members of his family will turn into hideous monsters and die in childbirth. The daughter of one of his descendents tries to put an end to the curse and travels to the ancient temple where it all began 200 years ago. What awaits her and her friends there is terror beyond their wildest nightmares. A classic of Indian horror that scared a generation and began the 80's Bollywood horror boom.

Special DVD Features
Double disc set - 6 hours of scary fun!
Documentary on South Asian Horror
Featurette: Freddie, Jason and... Saamri
Extensive notes and text essays
Mondo Macabro preview trailer
Removable English Subtitles
Scene access

http://www.mondomacabrodvd.com/mod128.html

Offline Profile  

08 Sep 2006, 18:44 

Er staat een eerste review op dvdmaniacs.

Offline Profile  

08 Sep 2006, 20:31 

2.5 uur per film? Nee dank u

Is dat een of andere wet daar dat elke film zo'n epos moet zijn in India. Verschrikkelijk gewoon.

Offline Profile  

23 Oct 2006, 21:41 

half off topic maar te mooi om niet te laten zien ;-)

http://www.compfused.com/directlink/4118/

Offline Profile  

01 Apr 2007, 12:12 

De trailer voor de onlangs afgewerkte en door Mondo Macabro geproduceerde Pakistani zombiefilm 'Hell's Ground' kan je bekijken op youtube :

Offline Profile  

06 Jun 2008, 17:49 

Band Darwaza (1990) 5/10

Na de openingsscène waarin een kinderloos huwelijk gered wordt door het gulle zaad van een reusachtige vampier, krijgen we een uurtje Bolly-drama voorgeschoteld als de ondertussen opgegroeide dochter verliefd is op de plaatselijke kleerkast. Die blijkt echter meer te voelen voor een ander - wat stof genoeg geeft voor een paar zangnummertjes waarin abnormaal behaarde medemensen schokkend staan te dansen op heuveltoppen.

Af en toe duikt mijnheer vampier op en gaat daarbij steevast vergezeld door wat zowat het hardnekkigste onweer uit de Indische meteorologische geschiedenis moet zijn. Pas het laatste uur slaan we resoluut het horrorpad in, en wordt er veel gebruld en gegild in de mist.

Heb het een paar momenten moeten uitproesten om de idiotie, maar door z'n speelduur van 145 minuten en de repetitiviteit werd het wat teveel van het goede. Wel leuk om een keer te zien.

Offline Profile  

21 Aug 2010, 15:33 

Purana Mandir (1984) 7/10

Nadat Band Darwaza teleurstelde had ik de andere Ramsay-film op de dubbeldisc uitgave een hele tijd over het hoofd gezien, maar die blijkt echt stukken beter.

Enkele eeuwen geleden liet de plaatselijke Raja een demoon het hoofd afhakken, maar niet vooraleer die hem en z'n ganse nageslacht vervloekte. Het hoofd wordt in een koffer gestoken en achter een muur in het paleis verstopt, het lichaam begraven achter een tempel. Men wilde op zeker spelen.

Zoveel generaties later - een afstammeling van de vorst kijkt met klamme handjes toe hoe zijn dochter het hof wordt gemaakt door een jongeman. Want ook zij is vervloekt - bij de bevalling van haar eerste kind zal ze veranderen in een monster, net zoals haar moeder dat overkwam. Hij stuurt een knokploeg naar de jongen, in de hoop hem op andere gedachten te brengen, maar dat doet het jonge koppel enkel besluiten eropuit te trekken - op zoek naar dat voorvaderlijke paleis.

Heel leuke door Hammer-achtige horror beïnvloedde Indische folklore, die in de finale echter volop voor luide sensatie gaat, waarbij ik me goed kan voorstellen dat de ganse zaal het indertijd op een gillen zette. Onderweg krijgen we nog wat - naar Indische normen - ondeugende humor met natte badpakken en overmaatse bikini's.

Offline Profile  

12 Sep 2010, 18:28 

Nagin (1976) 6/10

Zes mannen zien tijdens een nachtelijke boswandeling hoe een vrouw wellustig ligt te kronkelen met een cobra in haar hals, en één van hen schiet de slang dood. Probleem - de vrouw blijkt zelf ook een betoverde slang te zijn. Die deed even in mensengedaante een dansje met haar geliefde, en nu zint ze op wraak. Enigszins terecht, maar moet ze dat nu echt steeds op dezelfde manier doen? Ze gaat het zestal één voor één af, neemt de gedaante aan van hun brave verloofde of ruziënde echtgenote en de mannen weten niet waar ze 't hebben als ze hen zoete woordjes in het oor lispelt om daarna in bed aan d'r sari te liggen pulken, maar de nacht eindigt voor de venten steeds met een stel giftanden in de nek. Wel leuk, maar zat naar het einde toe toch op de klok te kijken.

Offline Profile  

01 Mar 2011, 13:07 

Iemand toevallig alle drie de uitgaves van Bollywood Horror gezien? De 2e lijkt me persoonlijk de leukste en krijgt in het boek DVD Delirium de beste recensie. Maar inderdaad....wat een lengtes hebben ze toch allemaal.....

Offline Profile  

01 Mar 2011, 14:13 

Heb ze alledrie in huis maar alleen de twee films van de eerste uitgave gezien tot hiertoe - zal er nog 'ns wat van opzetten. Purana Mandir vond ik alleszins wel leuk.

Offline Profile  

07 Mar 2011, 11:02 

Afgelopen weekend Purani Haveli er 'ns ingegooid. Lijkt heel sterk op Purana Mandir - een paar dezelfde koppen in de cast, dezelfde locatie, af en toe dezelfde soundtrack en ook een verhaal dat veel overeenkomsten vertoont. De twee zijn dus een beetje inwisselbaar - al vond ik Purana Mandir nét wat amusanter met z'n groteske subplot over het 'verschrikkelijke familiegeheim', beter lopende verhaaltje en leukere muzieknummertjes. Vond het wat lang duren ditmaal en was tegen het einde toe ietwat verveeld, had ik bij Mandir niet zo'n last van. 6/10

Vind ze toch altijd wel wat hebben - die bollyhorrorfilms. Probleem lijkt me wel de oude Indische horrorfilms haast allemaal door de Ramsays gemaakt zijn - als je er een paar gezien hebt beginnen ze erg op mekaar te lijken.

Offline Profile  

11 Apr 2011, 16:19 

Mangalsutra (India, B. Vijay, 1981) 6/10

De meubels zetten het op een dansen bij een pasgehuwd koppel, wanneer de kersverse hubby zich ontpopt tot een kwistig van borsthaar voorziene Linda Blair. Was te verwachten, want ergens vroeg in de film praat mijnheer over de lokale Shivatempel als een 'hoop stenen' en dat hoort natuurlijk niet. Hij zal het geweten hebben - even later zit hij op het echtelijke bed in kruiszit verwensingen te bazelen, koekeloerend met melkwitte ogen. En bliksemen en donderen dat het doet! Het personeel wil ondertussen hardnekkig voor de komische noot zorgen, braakt daarbij ganse citroenen en doet swingende dansjes met zwaarlijvige skeletten. En zo. De abnormaliteit blijft eigenlijk bij enkele leuke fragmenten, want verder loopt de film als een doorsnee masala, en met 140 minuten vooral als een zoveelste met een veel te lange speelduur.

Offline Profile  

18 Apr 2011, 14:43 

Na Mangalsutra weer terug naar de Ramsays, en dit weekend Veerana 'ns opgezet. Wordt veelal gezien als de beste Ramsay-productie, en soms kan ik daar wel inkomen. Veerana moet het minder van gillende met pudding besmeerde monsterkoppen hebben, maar meer van het op een nadrukkelijk staren zettende jongedames, terwijl men gekleurde spots in de kandelaars schroefde. Leuk sfeertje dus, maar echt - bij de Ramsays zien ze al te vaak over het hoofd dat een film pas helemaal werkt als je er wat interessante personages of een boeiende verhaallijn ingooit. Is hier weeral niet het geval, dus dan wordt het toch weer een lange zit, weliswaar niet helemaal van alle charmes verstoken. 6/10

Offline Profile  

03 May 2011, 13:28 

Bach Ke Zaraa (2008) 5/10

Een EVIL DEAD-rip off uit 2008. Bar- en barslechte lowbudget exploitation, maar omdat hij zo ongegeneerd staat te pikken uit het origineel en die mixt met een hoop foute misogyne machofantasieën kon ik me er nog net doorheen slaan. Duurt ook maar een honderdtal minuten.

Offline Profile  

Re: Bollyhorror
26 Mar 2013, 15:09 

Veerana - Shyam and Tulsi Ramsay - 1988

Een fantastische filmavond gehad met Veerana, de eerste film uit de Bollywood Horror Collection, vol 2 van Mondo Macabro. De film doet er absoluut niet moeilijk over om totale stijlbreuk te plegen, zo zitten we midden in scenes met heksen, demonen, bliksemschitsen, hysterisch geschreeuw en neonverlichting....tijdens een volgende scene wordt er rustig de tijd genomen voor zang en dans en kluchtige comedy.

Het totaal heeft iets kinderlijks naiefs...liefdesscenes en horrorscenes blijven allemaal vrij braaf. Decors en aankleding erg simpel en volledig over the top. De rookkanonnen hebben hun werk ook goed gedaan. Maar wat gebeurt er hier allemaal zeg...je hoeft je geen seconde te vervelen. Helemaal in mijn straatje deze film. De liedjes waren een welkome afwisseling, erg tof...ik waande me weer in India. Een typische Mondo Macabro titel en bevat alle ingredienten wat het label zo fantastisch maakt. Ik hoop dat vol 1 en 3 ook weer snel beschikbaar komen. Een dikke aanrader voor mensen die weten wat ze kunnen verwachten.

8,5

Image

Offline Profile  

Re: Bollyhorror
13 Jun 2013, 15:13 

Purani Haveli (1989)

Tweede film uit mn Bollywood Horror collection vol. 2 van Mondo Macabro. Een graadje minder dan Veerana maar nog steeds erg leuk om te zien. Het verhaal is erg dun; een harig monster verschanst zich in een groot huis waar uiteraard het nodige slachtvee op af komt. Tevens zijn er harnassen die uit zichzelf tot leven komen.

Toch duurt de film 145 minuten. Er worden zijstraatjes genomen en uiteraard wordt er ook gedanst en gezongen. Wat me zo aanspreekt aan deze Bollywoodhorrors is het culturele aspect. Blijkbaar moet er van alles ingestopt worden; horror, romance, zang, dans en humor. Vooral de “humor” is te flauw voor woorden en is nog het best te vergelijken met series zoals Bassie en Adriaan. Erg kinderachtig maar daar tegenover staan weer horror scènes, ook al worden deze nergens eng of naargeestig. De films stralen een soort kinderlijke naïviteit uit.

Het verbaasd me ook nu weer hoe de tijd voorbij vloog. Ik vind ze zeer vermakelijk want er gebeurt continue wat en je valt van de ene verbazing in de andere. Het wijkt zo vreselijk veel af van Westerse films. Ook al heb ik er nu slechts twee gezien, ze lijken een bepaald stramien te volgen wat resulteert in een mengelmoes van genres en stijlen. Ik vind het op zich wel jammer dat er niet meer van India wordt getoond; dorpjes en steden worden veelal gemeden. De films beperken zich tot een aantal locaties met een handjevol acteurs.

7,4

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]