Logo

It is currently 24 Nov 2017, 13:03

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message

19 Jul 2010, 18:07 

Hierbij even een waarschuwing, de laatste Romero Survival of the Dead kan iedereen rustig laten liggen....tis namelijk troep.

Offline Profile  

11 Aug 2010, 22:05 

Zombieland (2009) 6/10

Meh.

Offline Profile  

26 Sep 2010, 11:51 

tolpol wrote:
Pontypool (2008) 8/10

Blijkbaar oorspronkelijk een hoorspel voor radio, en speelt zich dan ook helemaal af binnen een radiostation, terwijl buiten de hordes zich zombiegewijs ophouden. Maar niet helemaal. Leuke variante op het genre, al ben ik er nog niet helemaal aan uit wat nu de onderliggende boodschap is. Heeft het met taal te maken, met virussen, met cultuur. Alleszins geen zoveelste leeghoofdige zombiefilm. Uitstekend geacteerd en weet prima om te springen met z'n miniscule budget. Stom wel dat ik 'm op zo'n warme zomeravond keek - z'n winters sfeertje ging daarmee verloren.

Eens, vond hem ook leuk. Regisseur heeft plannen om er een trilogie van te maken. Iemand trouwens meer van hem gezien? The Tracey Fragments en Hard Core Logo schjinen ook zeer de moeite waard te zijn. Dit jaar heeft hij ook een soort gedramatiseerde concertfilm met Broken Social Scene gemaakt, This Movie Is Broken

Offline Profile  

17 Oct 2010, 00:52 

Hier ook de loftrompet voor Pontypool.

Misschien ben ik wat over-enthousiast door het volslagen gebrek aan originaliteit de laatste vijf jaar in zombieland en geneigd iedere poging tot originaliteit al bij voorbaat te belonen, maar dit was een frisse en originele insteek. De claustrofobische radiosetting werkte buitengewoon goed en prikkelde de verbeelding enorm. Geen zombieflick voor gorehounds, denk ik, meer een soort horrorfilm over geluid en taal. Het effect is er in elk geval niet minder om. Integendeel. Een film, die me nog wel even bijblijft. Bezorgde me af en toe koude rillingen.

Wat was eigenlijk de betekenis van dat einde (na de aftiteling), of was dat gewoon een grapje?

Offline Profile  

19 Oct 2010, 11:56 

Sole Survivor (1983) 7/10

Als enige overlevende van een vliegtuigcrash heeft een jonge vrouw nauwelijks de tijd om dankbaar te zijn om het mirakel, want magere Hein heeft blijkbaar een vergissing gemaakt en stuurt het ene na het andere wandelende lijk naar haar voordeur om de rekening te presenteren. Klinkt bekend? Regisseur Eberhardt (Night of the Comet) stuurde alleszins z'n advocaat naar de voordeur van New Line nadat die Final Destination uitbrachten in 2000. Enkele verhaallijnen laat hij wat hangen, maar het is een sympathieke kleine suspensvolle film die het niet van spektakelstukken moet hebben, maar van z'n nachtmerrieachtige sfeer.

Offline Profile  

21 Oct 2010, 15:53 

Doghouse (2009) 7/10

Viel me uiteindelijk toch mee ondanks m'n lange tanden na de begintitels, want vloekte toen ik te laat merkte dat 't om een film ging van Jake West, die eerder al de absolute kutfilm Evil Aliens maakte. Dit keer is 't een platte zombiecomedy die opportuun op de Shaun of the Dead-kar wil springen en daarbij het alle gevoel voor spitsvondige comedy mist. Tenminste - zo dacht ik er aanvankelijk over, want gaandeweg kreeg ik toch lol in de lekkerlopende zombiesplatter ondanks de vele momenten waarbij hij vlak op het gezicht gaat - vooral de pogingen tot emo-drama zijn volslagen mislukt.

Jake West blijft een non-talent, maar kon ditmaal toch op m'n goede wil rekenen, al besef ik niet meteen waarom. Vergelijk het met de bewondering die je kan opbrengen voor een chimpansee die op een fiets rijdt in het circus. Het beest zal nooit Parijs-Roubaix winnen, maar godverdomme - het is een aap en het kan fietsen. Zo is het een beetje met die Jake West en regisseren. Had vooral sympathie voor z'n compleet puberale en macho wereldbeeld, want hij lijkt er zich zelf niet van bewust. Ik zat altijd met plezier af te wachten met wat voor onnozele grap hij in de volgende scene zou uitpakken, met wat voor een dwaze welgemeende mannentranen en machopraat hij gevoelige bassnaren trachtte te beroeren of wat voor een cliche hij op goed geluk erin zou smijten. Ramptoerisme dus, maar absoluut vermakelijk.

Gaat over een zestal stereotypen dat als mannenclubje naar de Britse boerenbuiten trekt, waar blijkt dat alle lokale vrouwen in bloeddorstige zombies veranderd zijn. Beetje zoals je dat hebt in Maasmechelen, eigenlijk. Voor leeghoofdige bierblikkenlol prima geschikt. Strictly for the lads, mind you.

Offline Profile  

27 Oct 2010, 14:11 

The Crazies (2010) 8/10

Misschien geen echte 'zombiefilm', maar kom. Laat zich vooral door het origineel inspireren - al een hele tijd geleden dat ik die zag maar zover ik me hem herinner, lijkt me dat de remake enkel de premisse overneemt. Vond 'm persoonlijk moeiteloos over die middelmatige Romero heen gaan, met non-stop spanning en enkele knallers van schrik-momenten. Is me heel goed bevallen.

Offline Profile  

27 Oct 2010, 17:52 

Ja, die van Romero is eigenlijk maar matig. Remake nog steeds niet gezien trouwens..

Offline Profile  

22 Nov 2010, 17:45 

The Dead Pit (1989) 6/10
Te weinig zombiegeweld, waardoor je het meestal moet stellen met dromerig staren naar de stevig gebouwde hoofdactrice in haar kort afgesneden shirtjes.

Offline Profile  

06 Jan 2011, 13:22 

tolpol wrote:
The Crazies (2010) 8/10

Misschien geen echte 'zombiefilm', maar kom. Laat zich vooral door het origineel inspireren - al een hele tijd geleden dat ik die zag maar zover ik me hem herinner, lijkt me dat de remake enkel de premisse overneemt. Vond 'm persoonlijk moeiteloos over die middelmatige Romero heen gaan, met non-stop spanning en enkele knallers van schrik-momenten. Is me heel goed bevallen.

Vond hem ook leuk. Ergerde me wel af en toe aan die last-minute saves, dat gebeurde me net iets te vaak. Maar niet iets om je echt druk over te maken bij een film als deze, uiteindelijk is het gewoon een puike horrorfilm.

7,5/10

Offline Profile  

06 Jan 2011, 17:38 

Melzz wrote:
Dellamorte Dellamore - Michele Soavi - 1994

De sfeer, de manier van acteren......het pakte me niet. Grootste lichtpuntje was Anna Falchi. Mijn God....wat een babe, zowel met als zonder kleren!! Het is zeker origineel en ik kan me goed voorstellen dat anderen wel die "klik" met deze film ervaren. Mij lukte het niet....

5,8

Zelfs met veel goede wil kom ik niet hoger dan een vier. Het hele zombie-gebeuren heeft me sowieso nooit getrokken, maar in Dellamorte Dellamore hoopte ik een verfrissende en komische variant te treffen. Helaas, vond er niets aan. Je hebt gelijk over Falchi - maar het is dan weer bijna misdadig om haar te laten transformeren tot rottend levend lijk.

Offline Profile  

24 Feb 2011, 13:26 

Melzz wrote:
Hierbij even een waarschuwing, de laatste Romero Survival of the Dead kan iedereen rustig laten liggen....tis namelijk troep.

Mwah, heb me er toch redelijk mee kunnen vermaken. Het is zeker geen geweldige film maar vond hem wel een stuk leuker dan het vreselijke Diary of The Dead.

6/10

Offline Profile  

08 May 2011, 11:47 

Pontypool

Typisch gevalletje van iedereen staat daar en ik sta hier. Ik las namelijk overwegend positieve verhalen over de film maar mij deed het helemaal niets. Het eerste half uur zat ik me eigenlijk nogal kapot te vervelen en zat ik te wachten totdat het verhaal eindelijk ging beginnen. Suggestie en horen wat het gevaar is ipv zien, kan best een originele film opleveren. Helaas was wat ik hoorde totaal niet eng of spannend.

Zat de hele film op "iets" te wachten maar dat kwam maar niet. Beste horrorfilm van de afgelopen tien jaar las ik ergens. Ik betwijfel zelfs of het een horror is. De film op Blu-Ray kijken heeft trouwens ook geen meerwaarde want je kijkt voornamelijk naar pratende hoofden wat niet bijster interessant is. Beeldkwaliteit is ook nogal flets met wederom beeld waar de kleur is uitgefilterd. Helaas bevat de UK-disk totaal geen subs. Normaal geen probleem maar er werd in deze film nogal snel gesproken. Vond de film nogal een aanfluiting eigenlijk.

5.0

Offline Profile  

Re: Zombies... leven ze nog?
03 Aug 2011, 17:18 

La Horde (2009) 5/10

Overbodige Franse zombiefilm. Zombietjes kijken vind ik altijd wel wat hebben, maar was deze met cliches doorspekte rommelige actievariant al snel beu. Eén of twee leuke scenes, en voor de rest het gewoonlijke splatterwerk. De paar momenten waarop er wat dramatische diepgang betracht werd werkten voor geen meter.

Offline Profile  

03 Aug 2011, 22:34 

Return of the Living Dead Part II (1988) 4/10

Omdat ik er nooit veel goeds over hoorde heb ik deze altijd onbekeken gelaten. Maar moest er toch 'ns van komen, en wie weet - zo slecht zal hij nu ook weer niet zijn - na het teleurstellende La Horde kon hij enkel meevallen. Dacht ik. Misschien één zombiefilm teveel voor één avond, maar ugh - wat een misbaksel. Speelt als een variant op de eerste film, maar lijkt gericht op een markt van twaalfjarigen, waarbij iedereen ongeacht zijn leeftijd loopt te gillen als een pre-puber en het hele hysterische gedoe me vooral op de zenuwen werkte. Tussen de berg mislukte grappen en grollen zitten misschien twee leuke momenten, maar die maakten deze miskleun echt niet goed.

Binnenkort deeltje drie 'ns kijken - ook nooit gezien, hopelijk bevalt dat me beter.

Offline Profile  

11 Aug 2011, 00:35 

La nuit de la mort! / Night of Death (1980), 7/10

Franse zombies. Een jongedame (Goguey) komt te werken in een bejaardentehuis in een landelijk gelegen Franse villa waar de bewoners een stuk ouder blijken dan ze dacht.

Viel me eigenlijk 100 % mee, toch een heel sfeervol filmpje met aangenaam knullige effecten (er gaat niets boven afgehakte Eurociné-handen). Speelde soms ook meer als een parodie met soms aardig gevatte en geestige dialogen. Tijdens het kijken dacht ik stellig dat hoofdrolspeelster Isabelle Goguey ook in Rollin's La nuit de traquées zat, maar volgens de IMDb zat ze daar niet in. Andere redhead..

Image

Offline Profile  

03 Sep 2011, 13:59 

Night of the Living Dead (Tom Savini - 1990), 8/10

Lang geleden dat ik deze heb gezien. Niets nieuws onder de zon, goeddeels dezelfde opzet als Romero's versie met een groep mensen die klem zit in een afgelegen boerderij, maar vind het een prima film. Werkt vooral doordat Savini de vaart erin houdt en het wat meer op de onderlinge psychologische strijd binnen de groep gooit, wat dan weer overtuigt dankzij het uitstekende acteerwerk (Tony Todd, de Candyman, gaat voor Oscar time, aardig intens en overtuigend). En - vanzelfsprekend - Savini's zombies. Die zijn gewoon fijn.

Offline Profile  

Re:
30 Oct 2011, 14:30 

Stefan wrote:
Fido
In een alternatieve wereld uit de jaren 50 heeft een zombie-epidemie tot andere gevolgen geleid dan je zou denken. De ondoden zijn gedomesticeerd om allerhande klusjes voor de consument op te knappen. Hun ware aard - hoewel onderdrukt - blijft altijd aanwezig...
Hoewel het verhaal niet bijster interessant is en zich meer leent voor een kinderfilm – vader/zoonrelaties, zoon/huisdiervriendschap - blijft Fido constant boeien vanwege zijn bizarre setting. Het idee dat zombies deel uit maken van de maatschappij blijft continu geweldig om naar te kijken. In iedere scene komt wel een detail van dat idee naar voren en dat maakt het zo leuk. Geen gore, maar eerder een familiefilm. Over zombies. Kan dat? Ja, dat kan!

7/10

Image Image

Vond hem erg leuk, zombies in een 50s technicolor setting, George Romero meets Douglas Sirk, met wat vleugjes Blue Velvet en Lassie. Idiote combinaties maar vond het echt verrassend goed werken. Ondergewaardeerde film.

8/10

Offline Profile  

03 Mar 2012, 19:53 

Dawn of the Dead (1978)

Deze film meerdere keren gehuurd uit het videobandtijdperk. De cover was een lelijke: een paar blauw geschminkte zombies die grijpend op je af kwamen. Een huisgenoot bleef volhouden dat de film echt de moeite waard was en dat bleek zeker zo te zijn. Later heb ik de Nederlandse box gekocht met de "Dead"trilogy.

En dan nu de Amerikaanse Blu-Ray gezien en man man man....wat een verschil!! Dit is voor mij, tot nu toe, de grootste upgrade geweest van een film van dvd naar BD. Haarscherp en prachtige kleuren. Het is een gedoodverfde uitspraak...maar het leek echt alsof ik de film voor het eerst zag. Het blijft jammer dat er maar 1 cut op BD is uitgebracht, de theatrical. De muziek van Goblin werd hier en daar gemist maar het was weer een weergaloze ervaring. Een combinatie van nostalgie en hernieuwde beleving.

De film staat nog steeds als een huis. Typisch een film die geen seconde verveelt. Van begin tot het einde heb ik me positief verbaasd over de prachtige beeldkwaliteit terwijl de film zelf me ook weer helemaal in de greep hield. Heerlijke film.

10

Offline Profile  

03 Mar 2012, 20:01 

Zeg je nu niet vooral dat de dvd van Dutch Filmworks erbarmelijk slecht was? Heb die ook ooit gehad - verschrikkelijke uitgave. Maar in vergelijking met de Anchor Bay of de Franse dvd is het verschil veel kleiner, vind ik. Eerlijk gezegd was ik zelf teleurgesteld omdat hij zo sterk gefilterd erop staat.

Offline Profile  

03 Mar 2012, 20:07 

tolpol wrote:
Die dvd van Dutch Filmworks was erbarmelijk slecht, ja. Maar in vergelijking met de Anchor Bay of de Franse dvd ziet de Blu-ray er nauwelijks beter uit, vind ik. Eerlijk gezegd was ik zelf teleurgesteld omdat hij zo sterk gefilterd erop staat.

Ik had de film dus alleen via VHS en die slechte DFW dvd's gezien. Maar dan nog, het beeld is toch haarscherp. Ik zag wel een duidelijke verbetering t.o.v. dvd. En een hele flinke ook eigenlijk. Maar ik ken de Anchor Bay dvd verder niet, wellicht was die wel heel erg sterk. Maar dit was voor mij dus een opzienbarende verbetering.

Gefilterd op staat? Hoe bedoel je eigenlijk? Vond het juist erg natuurgetrouw met mooie, heldere kleuren. De Argento-cut schijnt wel meer sobere kleuren te hebben.

Ik heb trouwens ook The Hills Have Eyes in bestelling staan en die schijnt echt nauwelijks anders te zijn dan de dvd.

Offline Profile  

03 Mar 2012, 20:13 

Ik bedoel geen kleurenfilter, maar de filter waarmee ze het beeld 'gekuist' hebben en daarmee alle filmkorrel verwijderden.

Offline Profile  

27 May 2012, 12:01 

Zombi - Lucio Fulci - 1979

Deze film bezit ik in meerdere uitgaven en nu eindelijk zag ik de Blu-Ray. En ik moet zeggen....dat viel eigenlijk wat tegen. De verbetering t.o.v. de BU-dvd is er zeker maar nu ook niet wereldschokkend. Ditmaal viel de film me ook wat tegen. De lelijke dub en het trage, spanningsloze verloop viel me dit maal op. De schijf bevat verder heel veel extra's die, tot nu toe, erg vermakelijk zijn.

City of the Living Dead en the Beyond op Blu-Ray van Arrow vond ik eigenlijk beter qua beeldkwaliteit. De films vond ik ook sterker. Een verschuiving dus in mn waardering. In het verleden zette ik Zombi altijd hoger maar dat is nu veranderd. Voor nu in ieder geval...

7,5

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4