Logo

It is currently 21 Nov 2017, 04:50

Post new topic Reply to topic  [ 201 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message

01 Nov 2009, 16:26 

Herbert !!! Herbert !! Heeee-eerbeert !!!!

Offline Profile  

23 Dec 2009, 19:48 

The Pyjama Girl Case - 1977

Een giallo dat zich afspeelt in Australië, gebaseerd (heel losjes) op een waar gebeurde zaak. Eigenlijk vind ik het geen giallo, eerder een drama verweven met een detective verhaal. De constructie van de film is bijzonder, zeker voor die tijd. De film sleept zich wat voort en het gemis van brute moorden en pov-shots kan te maken hebben met andere verwachtingen. Eigenlijk een prima maar vooral degelijke film. De twee gezongen nummers in de film vond ik vreselijk en ik heb wel eens betere dubs gezien. De film heeft echt een prachtige print. De half uur durende docu over de echte zaak is erg boeiend en leert je dat de film er wel heel losjes op is gebaseerd.

6,8

Offline Profile  

16 Feb 2010, 01:05 

Image

Concerto per pistola solista / The Weekend Murders (Michele Lupo - 1970), 7/10

Verwacht geen typische Giallo, maar een hele onderhoudende spoof op Agatha Christie mysteries en all things English geschoten in Engeland met een deels Engelse cast, maar wel geschoten in frivole Giallo-stijl met o.a Peter Baldwin, Ida Galli, Giacommi Rossi-Stuart en een hele amusante rol van Gastone Mochin (Il Conformista, Milano Calibro 9) als Engelse bobby met een borstelsnorretje, die steeds zijn stijve bovenlip optrekt. Geschreven door Sergio Donati en een aparte mix van jazzy en klassieke deuntjes van Francesco de Masi. Leuke film.
Is trouwens destijds in de VS uitgebracht als double bill samen met The Black Belly of the Tarantula.

Die lui van Code Red hebben er wel werk van gemaakt, vond het beeld alleen wel tamelijk donker en er hangt een nogal zware blauw-groene filter overheen, maar zo is het waarschijnlijk gefilmd, al leek het nu soms wel erg donker. Interview met Peter Baldwin en een audiocommentaar met Peter Baldwin en Hostel-producent Scott Spiegel. Nette uitgave.

Offline Profile  

23 Mar 2010, 10:19 

Seven Deaths in the Cat's Eye - Antonio Margheriti - 1973

Wordt aan de man gebracht als giallo maar heeft meer weg van een gothichorror. Mooi geschoten film maar ik vond hem helaas behoorlijk saai. Je zou zeggen, het heeft alle elementen voor een geslaagde film; een kasteel, fraaie belichting, moorden, een vrouw met lesbische neigingen....een aap. Zat er vaak bij te knikkebollen. De ontknoping wie de moordenaar is, komt weer eens totaal uit de lucht vallen. Maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn, ik haalde er echter slechts verveeld mn schouders bij op. En dan die aap....what the fuck....die aap??

5.0

Offline Profile  

06 Jun 2010, 11:59 

In the Folds of the Flesh (1970)

Een gialli die volgens mij helemaal geen gialli is. Een familie pleegt hier een daar een moord, liefst door onthoofding. De familie heeft geheimen, er is sprake van incest, moederlief heeft flashbacks van gaskamers en een verloren vader, die wel of niet de echte vader is, keert terug. De vele twists volgen elkaar zo snel op dat als je even met je ogen knipperde er een paar gemist kon hebben. Het is allemaal zo onlogisch en absurd....dat ik het juist daarom zo leuk begon te vinden. Uiterst bizarre film met een plot die 38 keer van richting veranderd.

7,2

Offline Profile  

19 Jun 2010, 20:41 

Watch me when I Kill - Antonio Bido - 1972

Best een aardige giallo met een vrij sterke conclusie. De film bevat veel knipogen naar Argento ook al claimt Bido in het 20 minuten durend interview op de Shameless-disk dat hij voor het maken van deze film nog nooit een Argento had gezien. De muziek lijkt zelfs op die van Goblin en dat is in dit geval een pluspunt. Behoort niet tot het allerbest op giallo-gebied, daarvoor mist hij net dat beetje visuele flair, maar hij is zeker erg aardig. De print is niet van optimale kwaliteit en dat komt door de film die in de loop der jaren minder is geworden.

7,3

Offline Profile  

20 Jun 2010, 11:43 

Puzzle - Duccio Tessari - 1974

Erg leuke giallo over een man die zn geheugen is verloren. Hij kent zn vrouw niet meer en er zijn lui die geld van hem willen. Beetje bij beetje vallen de puzzelstukjes op elkaar. Mooi geschoten film met een toffe climax waarbij een kettingzaag in het spel is. Zit ook sfeervolle muziek bij. Geslaagd!

7,8

Offline Profile  

28 Jul 2010, 10:38 

Pensione Paura - Francesco Barilli - 1977

Van dezelfde regisseur als The Perfume of the Lady in Black. Vrij zwaarmoedige film, erg zwaar op de hand. In 1945 woont een meisje bij dr moeder en runnen ze een hotel. De gasten zijn niet bepaald vriendelijk en vallen het meisje seksueel lastig. Ze wacht op haar vader die bezig is oorlog te voeren. Er vallen doden. Wie is de dader? Alhoewel...eigenlijk doet dat er niet eens toe. Vreemde film met rare plotwendingen op het einde (er duikt ineens een soort cowboy op). Niet echt slecht maar ook niet echt heel bijzonder. Ik kan er niet goed mn vinger op leggen....apart geval. Heeft trouwens een bijzonder fraaie soundtrack.

6,5

Offline Profile  

02 Nov 2010, 22:48 

Zijn er nog mensen die moeite hebben zich te bedwingen en de Franse Tenebre bd (exclusief bij Fnac) willen aanschaffen? ;)
Hij verschijnt morgen.

"test-express"
http://www.excessif.com/dvd/actu-dvd/ne ... 9-760.html

Offline Profile  

02 Nov 2010, 23:11 

Die gangsters van fnac gaan lelijk doorrekenen. Wellicht 30 euro of meer. Zal dus passen

Offline Profile  

03 Nov 2010, 01:42 

Back catalogus titels kan ik meestal wel geduld voor opbrengen - tenminste toch bij zo'n titel waarvan je zeker weet dat hij elders ook zal verschijnen. Ben bijvoorbeeld blij dat ik met de UK-release van Inferno nog even gewacht had.

Offline Profile  

11 Nov 2010, 22:47 

Tenebre bd
Jammer genoeg vaste Franse subs.

Image

Last edited by bdc on 11 Nov 2010, 22:50, edited 2 times in total.

Offline Profile  

11 Nov 2010, 22:50 

Ziet er goed uit! Jammer van de subs - ga voorlopig nog wachten op andere releases.

Offline Profile  

04 Dec 2010, 12:53 

Nothing Underneath (1985)

Late giallo die me eigenlijk uitstekend bevallen is. Een gozer krijgt beelden door dat zn zus in gevaar zou zijn en reist daarom van Amerika naar Milaan, waar zn zus model is. Leuk mysterie maar echt bloederig wordt het (helaas) nergens. Donald Pleasence heeft ook nog een rolletje als Italiaanse rechercheur. De eighties zijn volop aanwezig en dat maakt deze film eigenlijk zo leuk. Mooi geschoten film, met gevoel voor stijl.

7,2

Offline Profile  

04 Jan 2011, 17:43 

Col guore in gola (Tinto Brass - 1967), 6/10

"New Wave' gevalletje waarin Jean-Louis Trintignant in swinging Londen na een ontmoeting in een nachtclub met piepjong grootogig kuikentje Ewa Aulin verwikkeld raakt in de wildste complotten. Duidelijk geïnspireerd door Antonioni's Blowup, waarbij Brass zich weer flink uitleeft met de zoom en de camera in alle mogelijke hoeken en standen wordt gezet. De film switcht om voor mij onduidelijke redenen ook af en toe op en neer tussen kleur en zwartwit en als Brass kat-en-muis scènes versneld afspeelt slaat de film helemaal door in een soort Laurel & Hardy slapstick. Luchtige en volslagen onnozele flauwekul, maar af en toe wel amusant.

Offline Profile  

13 Apr 2011, 10:15 

My Dear Killer (Tonino Valerii - 1972), 7/10

Goddamn, ziet er fantastisch uit en een prachtige score. Maar zelfs voor een Giallo compleet onnavolgbaar plot met zoveel rooie haringen dat de film zich halverwege volledig de nek omdraait. Toch een dikke zeven, omdat het zo lekker wegkijkt en -luistert.. Toch ook wel George Hilton's finest hour en qua gore wel heavy. Zou buiten Herschell Gordon Lewis geen pre-1972 film kunnen bedenken waar de kettingzagen zo spetterend hun werk doen. ;)

Offline Profile  

15 Apr 2011, 15:03 

gisteren ook my dear killer gezien. dacht dat het aan mij lag (en vooral dan het checken van mails en het smsen) dat ik op bepaald moment niet meer kon volgen maar ligt dus ook voor stuk aan de film
oef :-)

anyhow, not bad at all. kan me wel vinden in de 7 op 10

Offline Profile  

29 May 2011, 12:46 

Oasis of Fear - a.k.a. Dirty Pictures - Umberto Lenzi - 1971

Frivool filmpje over een hippiestel dat door Italië aan het reizen is en een zakcentje verdiend door het maken van naaktfoto's van elkaar. Vooral Ingrid, gespeeld door Ornella Muti, zal daarbij vaak uit de kleren moeten. Als ze bij een groot huis terecht komen en ze benzine aan het jatten zijn, worden ze gesnapt door de vrouw des huizes. Ze worden uitgenodigd maar het blijkt dat deze dame wat van plan is met het stel.

De sleazefactor blijft beduidend laag en ook qua geweld is het uiterst tam. Toch een leuk fimpje, alhoewel het nergens echt heel bijzonder wordt. Muti kende ik alleen van de film the Most Beautiful Wife. Leuk om haar weer in een rol te zien, wat een vrouw. Lijkt een beetje op het jongere zusje van Claudia Cardinale. Shameless is geen Blue Underground. De kwaliteit is vaak een stuk minder dan films uitgebracht bij BU en bij Oasis of Fear is het soms wel bedroevend. Onscherp, fletse kleuren, edge enhancement en blikkerig geluid. Toch mooi dat de film is uitgebracht maar de kwaliteit laat dus te wensen over.

7,3

Offline Profile  

29 May 2011, 13:07 

Jammer van de body double voor Muti's naaktscenes. Vind het zelf één van Lenzi's leukste giallo's.

Offline Profile  

29 May 2011, 13:16 

Ik ken nog niet zo heel veel Giallo's van Lenzi maar ik vond Spasmo wel erg geslaagd.....meen ik me te herinneren. Oasis of Fear vind ik ook wat lastig om als een volbloed Giallo te zien. Er hangt wel een onbezorgd sfeertje over de film, maakt het een aangename zit.

Offline Profile  

01 Jun 2011, 09:32 

Spasmo maar weer eens opgezet en ja, het is nog steeds een bizarre en volkomen vergezochte giallo. Ik heb de DFW uitgave en die is uitstekend en volgens mij identiek aan die van Shriek Show (het logo van Shriek Show staat zelfs achterop de hoes). De hoes kent echter een net zo vergezochte en bizarre reclametekst als het plot van de film: "In de stijl van Donnie Darko" en "Bevat muziek van Ennio Morricone, bekend van de muziek uit Kill Bill". :D Leuke Lenzi en ik voel een Lenzi-revival opkomen....krijg ook zin in Nightmare City!

Offline Profile  

16 Jun 2011, 19:13 

Melzz wrote:
Nothing Underneath (1985)

Late giallo die me eigenlijk uitstekend bevallen is. Een gozer krijgt beelden door dat zn zus in gevaar zou zijn en reist daarom van Amerika naar Milaan, waar zn zus model is. Leuk mysterie maar echt bloederig wordt het (helaas) nergens. Donald Pleasence heeft ook nog een rolletje als Italiaanse rechercheur. De eighties zijn volop aanwezig en dat maakt deze film eigenlijk zo leuk. Mooi geschoten film, met gevoel voor stijl.

7,2

Ook pas gezien. Zotte premisse, maar wel stijlvol ja (vooral de finale). Beeldkwaliteit van de Another World-dvd is erg goed trouwens.

Offline Profile  

Re: De ene Giallo bovenop de andere
12 Feb 2012, 22:23 

Autopsy - Armando Crispino - 1975

Onverwacht leuke en fascinerende Giallo die steeds verrassend bleef. Er vinden onverklaarbare zelfmoorden plaats waarvan er, achteraf, een aantal moord bleken te zijn. De film begint uiterst hallucinerend waarbij Mimsy Farmer visioenen krijgt van lijken die weer beginnen te leven (ze werkt in een mortuarium). Even denk je met een bovennatuurlijke thriller te maken te hebben, waarbij zonnestralen mensen tot zelfmoord aanzet, maar dat plot werd snel overboord gegooid. Bizarre film met de nodige sleaze. Ook vrij verwarrend maar dat heeft juist zn charme. Morricone heeft een deuntje geproduceerd waarbij er hevig op los gehijgt wordt. Leuke film.

7,7

Offline Profile  

07 Mar 2012, 13:46 

Offline Profile  

09 May 2012, 10:56 

Deze zomer verschijnt bij het Duitse Koch een eerste Giallo verzamelbox. Hopelijk heeft ze Engelse opties, maar is bij Koch haast altijd wel het geval. Drie titels: The Frightened Woman, The Weapon, the Hour & the Motive en Deadly Inheritance.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 201 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next