CinemAvanti - FilmForum forum index
Auteur Bericht

<  After Hours  ~  Concerten

maikel_1981
Geplaatst: Vr Dec 04, 2009 8:32 pm Reageer met quote
jim2873 schreef:
Heb de laatste weken in het diepste geheim met een paar handlangers gewerkt aan een nieuwe muziek/concertsite. Voila: http://www.clubcircuit.nl/

Leuk!

Zie hierdoor meteen dat Magnetic Fields en Sunn O))) binnenkort te zien zijn. MF ga ik zeker heen, maar ik vraag me af of Sunn O))) live interessant is, dat lijkt me toch meer muziek voor tijdens de LSD of half op de achtergrond achter de computer Razz

Gekeken films | DVD collectie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
buzzmeekz
Geplaatst: Vr Dec 04, 2009 9:38 pm Reageer met quote
Mooie site!

Ga morgen mijn kaartje voor Pavement kopen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Camera Obscura
Geplaatst: Zo Dec 06, 2009 9:54 pm Reageer met quote
jim2873 schreef:
Heb de laatste weken in het diepste geheim met een paar handlangers gewerkt aan een nieuwe muziek/concertsite. Voila: http://www.clubcircuit.nl/

Goed werk!
the hulk
Geplaatst: Zo Dec 06, 2009 10:01 pm Reageer met quote
Inderdaad een mooie site! Ik ga trouwens weer naar Eurosonic dit jaar, iemand nog tips? Ken maar weinig van de bands, zal me er maar eens even in gaan verdiepen.

http://www.noorderslag.nl/nl/festival/artists/
kuzine
Geplaatst: Di Dec 08, 2009 12:13 pm Reageer met quote
maikel_1981 schreef:
jim2873 schreef:

Leuk!

Zie hierdoor meteen dat Magnetic Fields en Sunn O))) binnenkort te zien zijn. MF ga ik zeker heen, maar ik vraag me af of Sunn O))) live interessant is, dat lijkt me toch meer muziek voor tijdens de LSD of half op de achtergrond achter de computer Razz

Sunn O))) enkele jaren terug eens gezien (met Xasthur op vocals, tournee met Earth) en was toen wel geweldig. Niet te vergelijken met thuis te beluisteren in de woonkamer vond ik en visueel zeker in orde. Vrienden hebben ze al meermaals gezien en het kan al eens serieus tegenslaan ook als ik hen mag geloven.
maikel_1981
Geplaatst: Di Dec 08, 2009 3:34 pm Reageer met quote
kuzine schreef:
maikel_1981 schreef:
jim2873 schreef:

Leuk!

Sunn O))) enkele jaren terug eens gezien (met Xasthur op vocals, tournee met Earth) en was toen wel geweldig. Niet te vergelijken met thuis te beluisteren in de woonkamer vond ik en visueel zeker in orde. Vrienden hebben ze al meermaals gezien en het kan al eens serieus tegenslaan ook als ik hen mag geloven.

Ah, bedankt voor deze info! Denk dat ik het concert maar aan me voorbij laat gaan, heb het al zo druk met allerlei zaken. Daarnaast kan ik Sunn O))) meestal ook enkel in kleine doses genieten en bij een concert zal dat toch moeilijk worden denk ik Laughing

jim2873
Geplaatst: Za Dec 26, 2009 11:45 am Reageer met quote
jim2873 schreef:

Daarna speelde Elf Power nog een korte set waarna ze vervolgens als backing band bleven staan voor Vic Chesnutt. Dat was misschien nog wel indrukwekkender dan John Cale. De aan een rolstoel gekluisterde troubadour was heerlijk op dreef met nummers die soms dwars door je ziel heen sneden. Had wel het gevoel dat het wat te kort duurde maar toen ik buiten op mijn klok keek was het toch echt half 3 's nachts dus hij moet wel een uur of 2 gespeeld hebben, denk ik. De tijd vliegt voorbij als er echte meesters aan het werk zijn.

Vic Chesnutt is niet meer Sad

http://www.clubcircuit.nl/2009/12/vic-chesnutt-1964-2009/

Geplaatst: Vr Jan 15, 2010 11:08 am Reageer met quote
Het eerste dagje Eurosonic zet erop, moet eerlijk bekennen dat ik het qua optredens wel een beetje tegen vond vallen, maar heb me verder wel prima vermaakt. Laten we hopen dat de bands vandaag beter zijn.

Het plan was om gister bij The xx te beginnen, maar daar was het echt veel te druk en er stond een enorme rij voor de Stadsschouwburg. Toen zijn we maar doorgelopen en kwamen we uiteindelijk uit bij Wardruna, dat was echt vreselijk, een soort slechte Braveheart soundtrack. Vervolgens naar het Vindicat gebouw (wat een goor hol is dat zeg!) naar Turzi. Was op zich niet slecht, maar wel wat eentonig en langdradig.

Vervolgens naar De Opera voor een dubbel programma. Het was daar allemaal wat uitgelopen en we konden nog een stukje zien van Agua de Annique, was een leuke verrassing, die dame kon aardig zingen. Toen Admiral Freebee, die moest helaas de uitloop in het programma weer goedmaken en mocht maar kort optreden, de beste man was er zelf ook zichtbaar niet blij mee. Erg jammer, want het was ook nog eens het beste optreden van de avond.

Als laatste in de Opera, Kaizers Orchestra. Op zich leuke deuntjes, maar helaas is mijn Noors niet echt goed. Toch altijd wel leuk om de teksten te begrijpen. Wel weer grappig om iemand met een gasmasker op met een hamer op een velg te zien slaan. En dan als afsluiter van de avond de Piano Club uit Belgie, deze jonge ventjes wisten ons ook niet echt te overtuigen. Nou ja, vanavond in elk geval twee goede optredens van C-mon & Kypski en de Staat.
the hulk
Geplaatst: Za Jan 16, 2010 12:17 pm Reageer met quote
Op dag twee van Eurosonic eigenlijk maar drie optredens bekeken; C-mon & Kypski, De Staat en Charlie Winston. Die eerste twee had ik al vaker gezien. Bij C-mon & Kypski weet je dat het een lekker feestje gaat worden, ze krijgen volgens mij elke zaal aan het dansen, was gister dan ook niet anders. De Staat vond ik niet slecht, maar degelijk. Het optreden op Lowlands was vele malen beter. Charlie Winston was voor mij echt het optreden van Eurosonic dit jaar. Lekker muziek en live erg sterk! Wat mindere editie qua line-up, maar toch ook dit jaar weer twee erg leuke dagen.
Melzz
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 5:41 pm Reageer met quote
Mastodon in de Melkweg. Godskolere....alsof Beyonce een secret gig gaf. Zelden zo druk meegemaakt in de Melkweg. Niet leuk meer eigenlijk. Het stond zo volgepakt dat je werkelijk geen kant op kon en dat je, als je even verkeerd stond...zoals ik, geen reet kon zien. De laatste cd hebben ze integraal gespeeld. Het geluid was niet altijd even best en een nummer moest ook drie keer worden ingezet voordat het goed klonk. Zangers zijn het niet en dat werd helaas wel pijnlijk duidelijk. Op cd klinkt het helemaal top, live is de zang erg slecht. Als er gegrund moet worden zijn ze beter. Toch een prima concert! De muziek kwam goed uit de verf, buiten wat geluidsproblemen. Complexe muziek vol met tempowisselingen wat live nog steeds retestrak klinkt. Tijdens de toegift kwam pas het oudere werk en dat klonk een stuk zwaarder. Te druk.....dat was het. Bederft toch een stukje kijkplezier. Was meer bezig om mensen van me af te duwen dan relaxed te kunnen kijken.
jim2873
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 9:23 am Reageer met quote
Het is altijd een drama bij uitverkochte concerten in The Max. Ongelofelijk dat ze daar nog steeds niets aan doen.

Hier nog een recensie:
http://www.clubcircuit.nl/2010/02/live-recensie-mastodon-melkweg-amsterdam/

Geplaatst: Ma Mrt 01, 2010 10:01 am Reageer met quote
22 mei Secret Chiefs 3 in Rotterdam!

Zijn spaghetti western/giallo/slasher fans en fabriceren ook denkbeeldige soundtracks en covers. Goblin is bv. een grote inspiratie, maar ook John Carpenter:

http://www.clubcircuit.nl/2010/03/secret-chiefs-3-naar-worm/

Komen jullie allemaal?

Hier meer info over o.a. hun Giallo soundtrack:
http://www.webofmimicry.com/label.php?band=sc3

Geplaatst: Ma Mrt 01, 2010 5:36 pm Reageer met quote
jim2873 schreef:
22 mei Secret Chiefs 3 in Rotterdam!

Zijn spaghetti western/giallo/slasher fans en fabriceren ook denkbeeldige soundtracks en covers. Goblin is bv. een grote inspiratie, maar ook John Carpenter:

http://www.clubcircuit.nl/2010/03/secret-chiefs-3-naar-worm/

Komen jullie allemaal?

Hier meer info over o.a. hun Giallo soundtrack:
http://www.webofmimicry.com/label.php?band=sc3

Ow god SC3 moet wel een van de meest afgrijslijke concertervaringen zijn die ik ooit heb gehad. Ik vind ze op CD al niet vreselijk bijzonder, vooral heel veel oppervlakkige studio trickery die het ene oor in gaat en het andere uit, maar live was het echt onnozel. Ik zag ze op North Sea Jazz vorig jaar toen ze songs van John Zorn's Book of Angels speelden, maar waar ze in de studio kiezen voor een eclectische en juist melodische sound, doen ze live doorgaans alles.. nou goed... hard. Het duurde zonder overdrijven een half uur alvorens alles afgestemd was naar de wensen van opperhoofd Trey Spruance en toen ze begonnen leek het enige doel te zijn zo hard en luid mogelijk te raggen. De boxen stonden dermate luid dat je ze nog snoeihard hoorden zoemen tussen de liedjes door, dus dan kun je wel bedenken hoe het klinkt als ze daadwerkelijk beginnen te spelen. Ik ben wel wat gewend als het gaat om dit soort onzin, maar dit sloeg werkelijk alles, allemaal puur techniek zonder enig gevoel van zaligheid. Ik zal de heisa rondom deze band waarschijnlijk nooit begrijpen.

the hulk
Geplaatst: Ma Mrt 01, 2010 5:53 pm Reageer met quote
Vandaag echt geluk gehad met mijn Lowlands kaartjes. Eind van de morgen gekocht en nog geen uur later uitverkocht.
Melzz
Geplaatst: Ma Mrt 01, 2010 6:06 pm Reageer met quote
the hulk schreef:
Vandaag echt geluk gehad met mijn Lowlands kaartjes. Eind van de morgen gekocht en nog geen uur later uitverkocht.

Idem....alleen balen dat mn vrienden op wintersport zijn en dus geen kaartjes hebben....terwijl we altijd met een groep van 15 gaan ofzo... Echt bizar....binnen een week uitverkocht en nog geen fatsoenlijke naam bekend.
jim2873
Geplaatst: Ma Mrt 01, 2010 6:54 pm Reageer met quote
maikel_1981 schreef:

Ow god SC3 moet wel een van de meest afgrijslijke concertervaringen zijn die ik ooit heb gehad.

Ohhh, klinkt goed Wink

Hun albums bevallen me in ieder geval uitstekend en de meeste live recensies zijn ook lovend. Ze moeten zich ook niet met Zorn gaan bemoeien, gewoon lekker eigen materiaal spelen en af en toe wat filmmuziek. Komt vast goed denk ik.

Geplaatst: Ma Mrt 01, 2010 7:41 pm Reageer met quote
jim2873 schreef:
maikel_1981 schreef:

Ow god SC3 moet wel een van de meest afgrijslijke concertervaringen zijn die ik ooit heb gehad.

Ohhh, klinkt goed Wink

Hun albums bevallen me in ieder geval uitstekend en de meeste live recensies zijn ook lovend. Ze moeten zich ook niet met Zorn gaan bemoeien, gewoon lekker eigen materiaal spelen en af en toe wat filmmuziek. Komt vast goed denk ik.

Het probleem is een beetje dat ze de muziek live op geen enkele manier kunnen brengen zoals op de CD's, dat is namelijk maandelang pielen en ploeteren in de studio. Dus om dat te compenseren doen ze het live extreem luid, waardoor er erg weinig meer overblijft. Maar ik wens je veel succes in ieder geval Mr. Green

jim2873
Geplaatst: Wo Mrt 03, 2010 11:56 am Reageer met quote
Gisteren allereerst de Nederlandse band Colossa gezien in Tivoli, wat een drama. Ze proberen krampachtig Queens Of The Stone Age na te doen maar ze komen niet verder dan wat riffs jatten en uiteindelijk lijken ze nog het meest op Nickelback. Snel vergeten.
http://www.myspace.com/colossa

Hoofdact Alberta Cross was gelukkig wel erg lekker. Melancholische americana rock uit New York. Ze gaan de wereld niet veroveren maar de volgende keer ben ik er waarschijnlijk weer bij.
http://www.myspace.com/albertacross

http://www.flickr.com/photos/monsieurarkadin/sets/72157623421559291/detail/

Geplaatst: Do Mrt 04, 2010 6:47 pm Reageer met quote
Hier ben ik dus bij!!! Ik heb al kaartjes. Vrijdag 18 juni muziekgebouw aan t IJ, Amsterdam.

Mike Patton schuwt het experiment niet. De frontman van de rockband Faith No More is nu te gast in een avondvullend programma (3 uur!!!) rond Luciano Berio’s meesterwerk Laborintus II uit 1965, een moderne concertante kameropera gebaseerd op het werk van Dante, T.S. Eliot en Ezra Pound. Ictus, het Nederlands Kamerkoor en het videocollectief Visual Kitchen omkaderen Patton en zijn muzikale invités. Laborintus II verbindt verschillende muziekstijlen, van dramatische opera tot de Europese jazz uit de jaren ‘60. Na de pauze volgt een improvisatiesessie van Patton met een aantal grootheden uit de internationale jazzwereld. De avond wordt afgesloten met een stomende dj-set, geďnspireerd op oude Italiaanse B-films.

kosten; 27,50
maikel_1981
Geplaatst: Do Mrt 04, 2010 7:00 pm Reageer met quote
Melzz schreef:
Hier ben ik dus bij!!! Ik heb al kaartjes. Vrijdag 18 juni muziekgebouw aan t IJ, Amsterdam.

Mike Patton schuwt het experiment niet. De frontman van de rockband Faith No More is nu te gast in een avondvullend programma (3 uur!!!) rond Luciano Berio’s meesterwerk Laborintus II uit 1965, een moderne concertante kameropera gebaseerd op het werk van Dante, T.S. Eliot en Ezra Pound. Ictus, het Nederlands Kamerkoor en het videocollectief Visual Kitchen omkaderen Patton en zijn muzikale invités. Laborintus II verbindt verschillende muziekstijlen, van dramatische opera tot de Europese jazz uit de jaren ‘60. Na de pauze volgt een improvisatiesessie van Patton met een aantal grootheden uit de internationale jazzwereld. De avond wordt afgesloten met een stomende dj-set, geďnspireerd op oude Italiaanse B-films.

kosten; 27,50

Ah, dit is zeker interessant, Berio maakte erg mooie muziek, dan neem ik Mike Patton graag op de koop toe Wink

Vorige maand nog in Muziekgebouw 't IJ geweest in het kader van de Stockhausen/Kagel driedaagse en vooral het Kagel segment was belachelijk goed. Moet er toch wat vaker komen, dus 18 juni lijkt me een geschikt moment.

Ik kan op hun site enkel niets vinden?

buzzmeekz
Geplaatst: Do Mrt 04, 2010 7:04 pm Reageer met quote
maikel_1981 schreef:

Het is onderdeel van het Holland Festival, daar kun je het wel vinden.
maikel_1981
Geplaatst: Do Mrt 04, 2010 7:05 pm Reageer met quote
buzzmeekz schreef:
maikel_1981 schreef:

Het is onderdeel van het Holland Festival, daar kun je het wel vinden.

Ah, natuurlijk, ik kreeg gisteren het programmaboekje binnen, zal dat eens doornemen. Bedankt!

Camera Obscura
Geplaatst: Za Mrt 27, 2010 8:25 pm Reageer met quote
Nog mensen die 8-11 april naar Motel Mozaique gaan? Welke bands mag ik niet missen?

http://www.motelmozaique.nl/

Geplaatst: Za Mrt 27, 2010 8:36 pm Reageer met quote
Ben er waarschijnlijk wel. Ken lang niet alle bands maar wat ik zeker probeer te zien: Band of Horses, LoneLady, Kaki King, The Strange Boys, Fool's Gold.

Geplaatst: Ma Mrt 29, 2010 4:46 pm Reageer met quote
Kaartjes voor Deftones gekocht op dinsdag 16 juni in de Melkweg....yeahhh!!!

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 23 van 25
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht

Ga naar: