| Auteur |
Bericht |
< DVD/Cinema ~ 10 Second Reviews - Deel 2 |
| Bogart-Fan |
Geplaatst: Za Jan 30, 2010 12:34 am |
|
|
|
Der Untergang (2004) 8/10
Eindelijk gezien. Ik was er steeds niet voor in de mood, en zo bleef de film maar zo jarenlang op de plank staan. En eigenlijk was ik nog steeds niet echt toe aan de laatste dagen van Hitler, totdat ik mij realiseerde dat het allemaal wel erg claustrofobisch geweest moest zijn in de bunker, en vanuit die hoop heb ik hem dan eindelijk bekeken. Maar helaas voor mij ging die vlieger niet echt op.
Mooie rol natuurlijk van Ganz, en vooral (de rol van) Goebbels was heerlijk om te verafschuwen. Maar ik beleefde het meer als een herhaling van een hele goede docu op Discovery, en misschien dat ik daarom niet zozeer geraakt was door wat er te zien viel. Pas helemaal aan het eind hield in mijn adem even in.

|
_________________ Classics! |
|
| Naar boven |
|
| the hulk |
Geplaatst: Zo Jan 31, 2010 10:15 am |
|
|
|
|
Transsiberian (Brad Anderson, 2008)
Helaas een behoorlijk standaard thriller van Brad Anderson (The Machinist). Op het eerste deel van de film valt weinig op te merken, de (spannings)opbouw is goed en de personages krijgen een goede introductie. Tegen het einde wordt het allemaal wat een stuk minder. Het acteerwerk en de mooie besneeuwde Russische landschappen zorgen ervoor dat de film nog goed te kijken is, het is dan ook voornamelijk het script dat roet in het eten gooit. 6.8 |
|
|
| Naar boven |
|
| jim2873 |
Geplaatst: Zo Jan 31, 2010 10:17 am |
|
|
|
Mishima: A Life in Four Chapters (1985, Paul Schrader)
Adembenemend mooi gefilmde biopic over Yukio Mishima. Sommige aspecten uit zijn leven hadden misschien meer aandacht verdiend maar het is dan ook onmogelijk om alles te behandelen in 2 uur tijd. Het is wel aan te raden om eerst wat over het leven van Mishima te lezen voordat je deze film gaat kijken, anders zou er toch wel een en ander aan je voorbij kunnen gaan
9,5/10 |
_________________ Dvd Profiler - Flickr - ClubCircuit Concertnieuws |
|
| Naar boven |
|
| Melzz |
Geplaatst: Zo Jan 31, 2010 11:34 am |
|
|
|
| Ik wist ook niet veel van Mishima. De Criterion is dan wel een geschikte uitgave met een schat aan informatie over Mishima. Inderdaad schitterend in beeld gebrachte biopic. Apart mannetje.... |
|
|
| Naar boven |
|
| Camera Obscura |
Geplaatst: Zo Jan 31, 2010 10:35 pm |
|
|
|
The Trotsky (Jacob Tierney - 2009), 1/10
Afgrijselijke Canadese highschool-komedie met Jay Baruchel (Tropic Thunder, Knocked Up) als de titelheld die zich inbeeldt de reïncarnatie van Leon Trotsky te zijn. Weet nu eigenlijk niet meer waarom de film me wat leek. Op papier leek het leuk, maar wat was dit een vervelende film. Misschien had het geholpen (dat verwachtte ik eigenlijk aan het begin van de film) als dit buitengewoon irritante personage uiteindelijk de nek was omgedraaid, maar de makers spelen het klaar om na een eindeloos en tergend flauw hink-stap-sprong spelletje deze kleine Trotsky uiteindelijk redelijk kritiekloos te omarmen en eindigen met de holle boodschap dat inspraak op scholen goed is of dat jongeren zich meer zouden moeten engageren. Of iets dergelijks. Echt voor de braindead deze. Misschien was het de brave politieke correctheid en het droge gemoraliseer dat voor mij de film al snel de nek om draaide. De film verzandt al snel in een moeilijk te verteren halfbakken 'message movie' voor tieners, waarbij niets meer te redden valt met een haast oneindige serie aan flauwe grappen, stereotypen en irritante en totaal niet grappige bijrollen.
Beetje verbaasd eigenlijk dat deze weliswaar onafhankelijke Canadese productie, maar verder volledig binnen de lijntjes blijvende mainstream komedie, die me uitsluitend lijkt te mikken op een heel jong publiek, op het IFFR terecht komt. Voor ieder wat wils natuurlijk, maar had niet het idee dat het publiek er veel mee kon, al trokken de meesten het lang niet zo slecht als ik. De producent van de film was er ook, en is uiteindelijk waarschijnlijk de lachende derde, zou best wel eens surprise hit kunnen worden. |
|
|
| Naar boven |
|
| Jelger |
Geplaatst: Zo Jan 31, 2010 11:33 pm |
|
|
|
Camera Obscura schreef: The Trotsky (Jacob Tierney - 2009), 1/10
Echt voor de braindead deze.
Hier dan een hersendode: ik heb bijzonder genoten van deze film. Het verandert inderdaad snel in een soort high school-komedie, maar ik vond het op een originele en frisse manier gebeuren. De eerste paar minuten had ik nog wat bedenkingen bij de hoofdrolspeler - ik verwachtte veel plaatsvervangende schaamtemomenten - maar daarna was ik ook helemaal om. Prima amusement.
De score verder van twee dagen IFFR: Coppola's Tetro vond ik bijzonder goed (beste film die ik gezien heb), de Koreaanse film Mother was ook een zeer aangename verrassing.
De documentaire Do it Again (zaterdag nog de koploper bij het publiek) keek lekker weg, maar werd op den duur een beetje een herhaling van zetten. Wel interessant, buiten de alom bekende hits was ik niet zo op de hoogte van het wel en wee bij The Kinks.
Dial M For Murder blijft een uitstekende film, maar het 3D-effect voegde weinig toe. Na een kwartier was ik pas gewend aan het brilletje (als je je hoofd ook maar een beetje kantelde werd alles wazig) en het resultaat was alleen wat lampenkappen en kroonluchters die naar voren gehaald werden.
Waar ik iets minder mee kon: A Serious Man met Colin Firth en Eyes Wide Open, over tolerantie tegenover homoseksualiteit in Jeruzalem. Beetje te drammerig bij vlagen.
Op papier veelbelovend, maar uiteindelijk de slechtse film die ik in jaren heb gezien: My Son, My Son, What Have Ye Done? van Werner Herzog. Werkelijk dodelijk saai, zo'n beetje de langste anderhalf uur uit mijn leven. |
_________________ Reisverhalen en -fotografie site |
|
| Naar boven |
|
| Camera Obscura |
Geplaatst: Ma Feb 01, 2010 12:16 am |
|
|
|
The Trotsky is een verderfelijke film, pure evil, dat ten alle tijde bestreden moet worden. Zo een paar keer per jaar struikel je over zo'n film, en ik zal dan ook alles in het werk stellen om alle mogelijke prints te vernietigen, verder leed te voorkomen en zo all... van de dokter mag ik niet meer. *&%$@*
Jelger schreef:
Waar ik iets minder mee kon: A Serious Man met Colin Firth
A Single Man. Die twee worden veelvuldig door elkaar gehusseld de laatste dagen.
Jelger schreef: Op papier veelbelovend, maar uiteindelijk de slechtse film die ik in jaren heb gezien: My Son, My Son, What Have Ye Done? van Werner Herzog. Werkelijk dodelijk saai, zo'n beetje de langste anderhalf uur uit mijn leven.
Dat klinkt niet best. Ik ga hem vrijdag bekijken. |
|
|
| Naar boven |
|
| Jelger |
Geplaatst: Ma Feb 01, 2010 9:15 am |
|
|
|
Camera Obscura schreef:
A Single Man. Die twee worden veelvuldig door elkaar gehusseld de laatste dagen. 
Ach natuurlijk. Laat ik ter verdediging zeggen dat ik gisteren de plotseling dichtslaande schuifdeuren van de parkeergarage tegen mijn hoofd heb gehad. Sindsdien gaat het niet zo goed met me - met het typen van dit bericht ben ik een minuut na jouw reactie begonnen.
Camera Obscura schreef: Dat klinkt niet best. Ik ga hem vrijdag bekijken.
Tijdens het kijken zat ik me oprecht af te vragen wat hier nu in vredesnaam de moeite waard aan kon zijn. Ik kon niets bedenken. Tot mijn grote verbazing zie ik nu dat er op WhatIWatch allemaal achten en negens gegeven worden. Ik snap het niet meer. Die verdomde schuifdeur ook...
Ik was er gisteren nog eentje vergeten trouwens: Timecode van Mike Figgis. Het idee met die vier schermen is grappig, maar ik werd er nogal onrustig van. Op een gegeven moment heb ik besloten me maar volledig op het scherm met Salma Hayek te focussen en toen was het goed vol te houden. |
|
| Naar boven |
|
| Bogart-Fan |
Geplaatst: Ma Feb 01, 2010 5:37 pm |
|
|
|
The Bridges at Toko-Ri (1954) 7,5/10
Héél lang geleden eens bekeken, in de tijd dat ik alles van Mickey Rooney wilde zien, toen een film als deze nog gewoon in de videotheek te vinden was. Wat Rooney betreft heb ik nu anderhalf uur lang zitten bedenken hoe een onderkruipsel als hij ooit door de militaire keuring gekomen zou kunnen zijn ....
Leuke film die zich afspeelt tijdens de Koreaanse oorlog, geschreven door James Michener (die ik vooral ken van het geweldige Centennial), met William Holden in de hoofdrol. Hij is een ervaren piloot die de opdracht krijgt om de strategisch gelegen bruggen van Toko-Ri te bombarderen.
De altijd prachtige Grace Kelly heeft gelukkig een niet al te grote rol, want tijdens deze scenes dreigt de film aan romantiek en andere clichès ten onder te gaan. Maar gelukkig komt het qua aktie toch allemaal nog goed aan het eind.

|
|
| Naar boven |
|
| Bogart-Fan |
Geplaatst: Di Feb 02, 2010 9:29 am |
|
|
|
The Mountain Men (1980) 7/10
Aardige film met Charlton Heston en Brian Keith als ouder wordende trappers die beginnen in te zien dat de winstgevende tijd van de beverjagers zo'n beetje voorbij is.
De actiescenes zien er wat houterig uit (vooral die van Heston) maar de prachtige natuurplaatjes (vele in de sneeuw!) maken dat wel goed.
Grappig om te melden is dat de rendezvous (waarbij de trappers op een afgesproken punt bij elkaar komen om handel te drijven) vooral re-enactors ('buckskinners') bevat die volgens imdb de tijd van hun leven hebben gehad op de set.
(een poster die de film geen recht doet)

|
|
| Naar boven |
|
| Bogart-Fan |
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 1:36 pm |
|
|
|
Double Jeopardy (1999) 6,5/10
Wraak! Ashley Judd draait de bak in voor de moord op haar man, maar die goeie vent blijkt alles in scene te hebben gezet en nog springlevend te zijn. En dan is er ook nog een zoontje.
Tommy Lee Jones komt pas na een half uur voor het eerst in beeld, en ook daarna is zijn rol niet echt groot. En dat is jammer.
Op de aftiteling zag ik Bruce Campbell staan als 'barkeeper', maar ik heb hem niet voorbij zien komen helaas.

|
|
| Naar boven |
|
| Stanley_Spadowski |
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 4:59 pm |
|
|
|
Jelger schreef: Camera Obscura schreef: The Trotsky (Jacob Tierney - 2009), 1/10
Echt voor de braindead deze.
Op papier veelbelovend, maar uiteindelijk de slechtse film die ik in jaren heb gezien: My Son, My Son, What Have Ye Done? van Werner Herzog. Werkelijk dodelijk saai, zo'n beetje de langste anderhalf uur uit mijn leven.
Lol, die gaf ik dan weer een 09/10 (eigenlijk een 8, maar 1 punt extra voor de dwerg, don't ask). Herzog's Bad Lieutenant daarentegen zat ik me vooral bij te vervelen/irriteren. Leuk die leguanen, verder een volkomen overbodige film. Lame.
En The Trotsky, tja, schaamteloze crowd pleaser. |
|
|
| Naar boven |
|
| Jelger |
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 5:14 pm |
|
|
|
| Ik ben wel benieuwd wat je zo goed vond aan 'My Son, My Son…'? Ik lees meer positieve reacties en ben er verbaasd over. Ik wil hem hier met alle liefde de grond inschrijven, maar ben bang dat ik daarvoor wat sleutelscènes moet aankaarten en ik wil niet het plezier vergallen van mensen die hem nog moeten kijken. |
|
| Naar boven |
|
| the hulk |
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 6:23 pm |
|
|
|
|
Reality Bites (Ben Stiller, 1994)
Vrij middelmatige komedie van en met Ben Stiller. De film heeft zo zijn momenten, maar is over het algemeen genomen een erg doorsnee romantische komedie. Heb er verder eigenlijk ook niet zoveel over te melden, alleen nog dat het geen straf is om naar Winona Ryder te kijken.6.5 |
|
|
| Naar boven |
|
| Dr. Strangelove |
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 7:05 pm |
|
|
|
Stanley_Spadowski schreef: Herzog's Bad Lieutenant daarentegen zat ik me vooral bij te vervelen/irriteren.
[zeikopmerking]Je zat je te ergeren. De film irriteerde je. 'Irriteren' is geen wederkerig werkwoord.[/zeikopmering]
#wiedeleukstefilmvanhetjaaraanvaltkrijgtervanlangs |
_________________ Collection | Blog |
|
| Naar boven |
|
| Jelger |
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 7:13 pm |
|
|
|
Dr. Strangelove schreef:
[zeikopmerking]Je zat je te ergeren. De film irriteerde je. 'Irriteren' is geen wederkerig werkwoord.[/zeikopmering]
Voor dit soort opmerkingen zou een boetepot in het leven moeten worden geroepen. Vijf euro per overtreding. Een tientje als je zelf een tikfout maakt. |
|
| Naar boven |
|
| Dr. Strangelove |
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 7:16 pm |
|
|
|
| Voor dit soort taalfouten zou een boetepot in het leven moeten worden geroepen. Vijf euro per overtreding. Een tientje als je verwacht dat iemand je serieus neemt zonder dat je je eigen taal voldoende beheerst. |
_________________ Collection | Blog |
|
| Naar boven |
|
| Jelger |
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 7:18 pm |
|
|
|
|
| Naar boven |
|
| tolpol |
Geplaatst: Wo Feb 03, 2010 7:32 pm |
|
|
|
|
| Naar boven |
|
| Stanley_Spadowski |
Geplaatst: Do Feb 04, 2010 9:37 am |
|
|
|
Dr. Strangelove schreef:
#wiedeleukstefilmvanhetjaaraanvaltkrijgtervanlangs
Ik viel er zelfs bij in slaap... |
|
|
| Naar boven |
|
| jim2873 |
Geplaatst: Di Feb 09, 2010 10:19 am |
|
|
|
Hopscotch (1980)
Walter Matthau is een freewheelin CIA agent die door zijn baas terug wordt gezet naar een kantoorfunctie. Hij accepteert dat niet, neemt de benen en begint vervolgens een kat en muis spelletje met de CIA, FBI en KGB. Heerlijke komedie, vermomd als thriller. Niet echt een film die je in de criterion collectie zou verwachten maar hoe dan ook erg mee vermaakt.
8/10 |
_________________ Dvd Profiler - Flickr - ClubCircuit Concertnieuws |
|
| Naar boven |
|
| tolpol |
Geplaatst: Wo Feb 10, 2010 9:35 pm |
|
|
|
What Dreams May Come (1998) 2/10
Prekerig-spirituele crap die de sentimenten en z'n bedenkelijke boodschap er tracht in te rammen met een mokerhamer en me daarbij ontzettend irriteerde. Leuk effect wel, wanneer Robin Williams in het hiernamaals in een soort olieverfschilderij terecht komt. De hel daarentegen leek eerder op een videoclip van Duran Duran. Zo zie je maar weer. |
_________________ S.O.S. plaatsgebrek - cultfilms en kutfilms - dvd-reviews - reisblog |
|
| Naar boven |
|
| Jelger |
Geplaatst: Do Feb 11, 2010 11:25 pm |
|
|
|
Last Holiday (Wang, 2006) 3/10
Een kijkachterstand van bijna 200 films en ik laat me dwingen deze meuk op tv te kijken. Briljant. |
|
| Naar boven |
|
| Camera Obscura |
Geplaatst: Zo Feb 14, 2010 5:50 pm |
|
|
|
The Naked Prey (Cornel Wilde - 1966), 8/10
Een groep 19e eeuwse kolonisten krijgt de toorn van een Afrikaanse stam over zich heen nadat ze tijdens de ivoorjacht de hoofdman van betreffende stam hebben beledigd. Ze worden gevangen genomen en op gruwelijke wijze om het leven gebracht, alleen Cornel Wilde krijgt 'de eer' om te vluchten, waarna hij kan worden opgejaagd door de krijgers van de stam.
Voelt heel realistisch en authentiek aan door sterk gebruik van locale en respect voor lokale gebruiken. Heel spaarzaam qua dialogen en economisch geschoten met prachtige widescreen fotografie op Afrikaanse locaties. |
|
|
| Naar boven |
|
| the hulk |
Geplaatst: Vr Feb 19, 2010 12:00 pm |
|
|
|
|
New York Stories (Woody Allen, Francis Ford Coppola & Martin Scorsese, 1989)
New York Stories bestaat uit drie segmenten onder regie van Martin Scorsese, Francis Ford Coppola en Woody Allen. De samenwerking tussen deze drie grootheden is helaas een behoorlijke teleurstelling. Het eerste segment van Scorsese begint nog hoopvol, maar deel twee van Coppola is ronduit saai en het slotstuk van Woody Allen behoort ook zeker niet tot zijn beste werk. 6.5 |
|
|
| Naar boven |
|
|
|