Eind jaren 60, begin jaren 70 maakten diverse grote Japanse filmstudio's een groot aantal films vol sex (soft of course) en geweld. De films uit de Toei studio staan bekend als Pinky Violence films en vormden ongetwijfeld een grote inspiratie voor Tarantino's Kill Bill.
Toei creëerde een aantal series waarvan de Female Scorpion, Stray Cat Rock, Terrifying Girl's High School en Sukeban series de bekendste zijn. Een ding hebben de films allemaal gemeen: mooie vrouwen spelen de hoofdrol; namen als Meiko Kaji, Reiko Ike en Miki Sugimoto doen het hart van deze liefhebber in ieder geval sneller kloppen.
Op DVD zijn inmiddels verschillende Pinky Violence films verkrijgbaar. Absolute top DVD's zijn de releases van Panik House Entertainment:
Pinky Violence Collection
Voor mij
de release van 2005. Prachtige boxset met 4 films:
Criminal Woman: Killing Melody; Delinquent Girl Boss: Worthless to Confess; Girl Boss Guerilla; Terrifying Girls' High School: Lynch Law Classroom
Eveneens van Panik House:
Sex & Fury
en
Female Yakuza Tale
Alle DVD's van Panik House hebben een prachtige beeldkwaliteit en zijn grote aanraders. Gaat dat zien! Voor trailers van de films zie:
http://www.panikhouse.com/catalog.html
Er wordt gefluisterd dat Panik House in 2006 de hele Sukeban serie gaat uitbrengen

.
Van de Female Scorpion serie zijn al langere tijd 2 films verkrijgbaar op DVD:
Female Prisoner Scorpion: Jailhouse 41
en
Female Prisoner #701 - Scorpion
Beide DVD's zijn anamorf en hebben een redelijke beeldkwaliteit. Binnenkort verschijnen op DVD:
Female Prisoner Scorpion: Beast Stable op 28 Maart en
Female Prisoner Scorpion: #701's Grudge Song op 25 April.
Uit de Stray Cat Rock serie is tot dusverre maar 1 film op DVD verschenen:
Stray Cat Rock: Sex Hunter
DVD is anamorf en heeft een goede beeldkwaliteit.
Hoewel wel ooit als serie bedoeld is er slechts 1 Zero Woman film gemaakt (de serie werd vervolgd in de 90er jaren maar die tel ik niet mee):
Zero Woman: Red Handcuffs welke vorig jaar door Discotek op R1 DVD is uitgebracht.
De Discotek DVD is anamorf en heeft een vele malen betere beeldkwaliteit dan de oudere release van Japan Shock.
Mocht ik iets gemist hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.